جوانی که به خاطر اختلاف بر سر ارث پدری مهمان ۳۰ ساله برادرش را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، به دار مجازات آویخته شد.

طناب دار - اعدام

به گزارش همشهری آنلاین، این ماجرای تکان‌دهنده جنایی، پنجم مهر سال ۱۳۹۸ در شهرک نوید مشهد و هنگامی رخ داد که درگیری‌های لفظی و تلفنی چند برادر برای منزل ارثیه‌ای به جنجال‌های خانوادگی گره خورد. در این میان دو برادر سوار بر موتورسیکلت در حالی به طرف منزل ارثیه‌ای حرکت کردند که «مجید» (یکی دیگر از برادران) در آن منزل سکونت داشت.

آن‌ها مقابل منزل مذکور توقف کردند و زنگ آن را به صدا درآوردند. در همین هنگام جوان ۳۰ ساله‌ای به نام «مصطفی حسینی» که آن روز مهمان مجید بود، به طرف در حیاط حرکت کرد اما زمانی که در را باز کرد وحشتزده با لوله سلاح وینچستر روبه‌رو شد و هدف شلیک گلوله‌هایی قرار گرفت که بر سر و سینه‌اش فرود آمدند.

مصطفی خون‌آلود بر چارچوب در تکیه داد و لحظاتی بعد هم نقش بر زمین شد. مجید که با شنیدن صدای وحشتناک گلوله از خانه بیرون آمده بود، به کمک دوست ۳۰ ساله‌اش رفت و بلافاصله با نیروهای امدادی تماس گرفت. طولی نکشید که پیکر غرق در خون مصطفی به بیمارستان رضوی مشهد انتقال یافت، اما او علائم حیاتی نداشت و به قتل رسیده بود.

دقایقی بعد، با گزارش ماجرای شلیک‌های مرگبار به قاضی کاظم میرزایی (قاضی ویژه پرونده‌های جنایی در زمان وقوع حادثه)، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شد و بدین ترتیب گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی در کنار قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفتند و به ردزنی‌های اطلاعاتی پرداختند، اما عامل جنایت مسلحانه به مکان نامعلومی گریخته بود.

در همین حال تحقیقات میدانی قاضی میرزایی نشان داد این جنایت مسلحانه به خاطر اختلافات خانوادگی چند برادر بر سر منزل ارثیه‌ای رخ داده است. مجید که در منزل مذکور سکونت داشت به قاضی وقت شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: اختلافات ما در حالی از چند ماه قبل آغاز شد که منزل ارثیه‌ای به صورت رهن و اجاره به مستاجر واگذار شده بود و من با پرداخت رهن منزل به مستاجر، خودم در این منزل ساکن شدم، ولی برادرانم می‌گفتند که باید خانه را تخلیه کنم.

وی افزود: آن‌ها باید پول رهن را به من باز می‌گرداندند به همین دلیل اختلافات ما شدت گرفت تا اینکه روز حادثه 2 نفر از برادرانم (رمضان و سعید) به در منزل آمدند و زمانی که دوستم مصطفی برای گشودن در حیاط رفت، ناگهان رمضان با سلاح وینچستر به سوی او شلیک کرد.

با این ادعاها و اظهارات، بی‌درنگ دستور دستگیری رمضان (معروف به رمضان کلاچ) صادر شد و گروه تخصصی کارآگاهان در حالی با راهنمایی‌های سرهنگ کارآگاه جواد شفیع‌زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) رصدهای پلیسی را ادامه دادند که مدتی بعد برادر متهم فراری نیز هدف ضربه چاقو قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

بالاخره «رمضان کلاچ» بعد از ۱۶ ماه فرار و زندگی مخفیانه در شهر جدید گلبهار ردزنی شد و کارآگاهان او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه درون آسانسور یکی از مجتمع‌های مسکونی گلبهار دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

عامل این جنایت مسلحانه در بازجویی‌های کارآگاهان لب به اعتراف گشود و گفت: ما پول رهن منزل را آماده کرده بودیم، ولی مجید با بهانه‌های مختلف از تخلیه منزل خودداری می‌کرد تا اینکه من هم عصبانی شدم و به در منزل او در خیابان نوید ۱۵ رفتم، ولی نفهمیدم که دوست برادرم در حیاط را باز کرد چراکه من بلافاصله شلیک کردم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برادرت را با چاقو زدی نیز گفت: او زندگی مرا خراب کرد، به همین دلیل کینه‌اش را به دل گرفتم و یک روز که او را در شهر دیدم، با چاقو به سویش حمله‌ور شدم.

در پی اعترافات صریح متهم، دامنه تحقیقات تخصصی این پرونده جنایی در حالی به بازسازی صحنه قتل مسلحانه کشید که وی در حضور مقام قضایی داستان دیگری را درباره لحظه قتل بازگو کرد تا ماجرای جنایت هولناک را به دفاع از خود گره بزند.

او در حضور مقام قضایی گفت: آن روز به همراه برادرم با موتورسیکلت به سوی محل سکونت مجید رفتیم. وقتی به خیابان نوید ۱۵ رسیدیم، برادرم را دیدم که به همراه دوستش مصطفی و یک فرد دیگر داخل خودرو نشسته بودند. آن‌ها وقتی ما را دیدند هر ۳ نفر از خودرو پیاده شدند و پا به فرار گذاشتند، ولی در همین هنگام مصطفی (مقتول) ایستاد و لوله اسلحه‌ای را به سمت من نشانه رفت، اما ناگهان گلوله در سلاحش گیر کرد و من هم که هول شده بودم از ترس به او شلیک کردم که با اصابت گلوله‌های اسلحه شکاری به سر وسینه‌اش نقش بر زمین شد و ما هم از محل گریختیم.

وی افزود: سپس من اسلحه را با خودم به شهرهای شمالی کشور بردم و قصد داشتم آن را برای انتقال به مکان دیگر قطعه‌قطعه کنم، ولی چون نتوانستم این کار را انجام بدهم، همان قطعات را دور انداختم.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست، این پرونده جنایی در دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رسیدگی شد و متهم در مراحل دادرسی به صراحت ارتکاب جنایت مسلحانه را پذیرفت. بنابراین قضات دادگاه با توجه به اقاریر صریح وی و مستندات دقیق، رأی به قصاص نفس دادند و بدین ترتیب با تایید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده مذکور به اجرای احکام دادسرای عمومی وانقلاب مشهد ارسال شد.

با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، سپیده‌دم روز گذشته «رمضان کلاچ» پای چوبه دار رفت و در حالی که قضات اجرای احکام نیز در زندان مرکزی مشهد حضور داشتند و بر اجرای حکم طبق موازین قانونی و شرعی نظارت می‌کردند، وی به دار مجازات آویخته شد و بدین ترتیب فرجام شلیک به مهمان به چوبه دار گره خورد.

کد خبر 869317
منبع: خراسان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 0
    هالییوودی
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۴
    2 0
    چه عجب اینم آزاد می‌کردید می رفت یه نفر دیگه را هم میکشت بعد لابد خانواده مقتول پولدار بودند